Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak to bylo s vajíčky, oslavou a policií...

Většina lidí už má vaječné aféry nejspíš plné zuby. A většina z nich nejspíš žije v Hradci Králové. Před dvěma týdny se muž, který je zobrazený na mém oblíbeném červeném tričku, dostavil taky do našeho města. O této skutečnosti jsem nevěděla do chvíle, než na mě zazvonila kamarádka, a přemluvila mě, abych s ní šla k nádraží, kde měl pan Paroubek svůj nepochybně velmi zajímavý projev přednést. Dojeli jsme tedy autobusem na místo a čekaly, co se bude dít. Proti všem očekáváním ale vůbec nic… Rozhodly jsme se proto odjet ke mě domů a radši oslavit mou maturitu. Jenže s tou oslavou jsem to speciálně já poněkud přehnala… Na tomto jednoduchém příběhu, který se mi stal, by nebylo nejspíše nic pozoruhodného, kdybych měla tolik typické opilecké „okýnko“. Jenže tato kocovina se projevila poněkud jinak…

Druhý den jsem se totiž vypravila na výstavu psů pořádanou cvičiteli z kynologického cvičiště, které jsem se svou fenkou Betty navštěvovala zhruba rok a půl. Sice jsem už byla střízlivá, ale únava se na mě projevovala především nepozorností, která se mi bohužel šeredně vymstila. U stánku s psími hračkami jsem chtěla Betynce udělat radost, a tak jsem jí koupila míček. Poté, co jsem zaplatila, dala jsem ho spolu s peněženkou do tašky. Tu jsem však bohužel výjimečně nechala otevřenou, čehož jsem brzy začala litovat. Zjistila jsem totiž, že mi moji peněženku, kde jsem měla občanku a další doklady, někdo ukradl. Ještě větší průšvih to znamenalo v momentě, kdy jsem zjistila, že mi před dvěma měsíci skončila platnost pasu. Dva dny nato jsem navíc měla jít na přijímačky na Fakultu zdravotnických studií v Pardubicích (o kterých ještě napíšu…). Musela jsem teda jít urychleně na policii tuto ztrátu oznámit…

 

Obvodní oddělení PČR se nachází asi deset minut chůze od našeho domu. Proto nebyl sebemenší problém dostat se tam. Jenže nevrlý policista mi oznámil, že prý tato krádež nespadá do jejich kompetence, protože se stala v jiné části města. Proto jsem musela zpátky domů vzít třicet korun na jízdné a jet tuto záležitost vyřešit na příslušný obvod. Tam jsem po chvíli uplatňování asertivity přemluvila pohledného, avšak ironického policistu, aby mi vydal potvrzení o ztrátě (to si pište, že se mu do toho moc nechtělo, protože v neděli se nechce pracovat asi nikomu). No sláva… Konečně jsem se po celé té anabázi dostala domů na oběd. Vysílená, ale šťastná, že se můj problém podařilo vyřešit. A jako bonus jsem dostala taky další cennou zkušenost.

 Já totiž za nepřiměřenou konzumaci alkoholu nezaplatila tak vysokou cenu jako mnozí další. Kolik lidí si i přes drastickou kampaň stále dopřeje nějaký ten drink nebo pivko, poté si sednou za volant a havarují… Nebo třeba některé mé vrstevnice, které doplatí na sex bez ochrany a nejenže si třeba neužijí podle svých představ, ale ještě k tomu otěhotní. Ne děkuji, stačilo, že jsem přišla JEN o občanku a strach jsem měla pouze o to, jestli mě pustí vykonat zkoušku z biologie a z angličtiny. Přesto ale nesouhlasím se člověkem, kterým tento článek začal. Už to začíná být klišé, ale NEJSME fašistická lůza co umí jedině kouřit marihuanu a přenáší žloutenku. Ale dost, už se nebudu politicky rozvášňovat. Vážení čtenáři, opatrujte se a… A nashledanou u dalšího článku (tentokrát o přijímačkách.)

Autor: Sandra Švorcová | pondělí 8.6.2009 1:48 | karma článku: 12,63 | přečteno: 923x
  • Další články autora

Sandra Švorcová

Za blbost se platí

Po delší době jsem opět navštívila Pardubice, a to s nepříliš lákavou vidinou vyřizování administrativy. Jako obvykle mě čekala dvacetiminutová procházka po Třídě míru. A to bych nebyla ženská, aby mi sem tam očko neujelo a neprohlížela si zboží ve výlohách. Oblečení, elektro, knihy... Přitom však dobře vím, že uspokojím právě jen oči a radost si neudělám. Obvykle totiž u sebe jaksi nemám patřičný obnos a můj účet taky zeje prázdnotou. Podobně jako tentokrát, kdy mi obsah peněženky stačí akorát na nákup večeře.

14.7.2013 v 15:48 | Karma: 11,03 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Dobrou chuť, pokud právě jíte pražskou šunku

Když si někdy chceme dopřát lepší snídani, navštívíme místo hypermarketu pekárnu a řeznictví. Zvláště mužská část rodiny totiž tvrdí, že není nad čerstvý chleba a kvalitní šunku. Třeba tu pražskou, o kterou se v současnosti vedou spory se Slovenskem, Německem a Rakouskem. Konzumenti této lahůdky jsou znepokojení. Euroskeptici jásají, protože jim tato situace přihrála další argument podporující jejich smýšlení.

28.5.2013 v 13:38 | Karma: 11,53 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Tak tady se to stalo...

Začalo to tak nevinně. Při cestě ze školy mě napadlo, že bych snad na blog opět mohla přidat nějaký svůj důvtipný postřeh. O chvíli později to vypadalo, že je o tématu rozhodnuto. Inu, o kom se mluvívá, nedaleko bývá. S dotyčnou osobou jsem se na nádraží nikdy neviděla, ačkoliv pravděpodobnost setkání byla poměrně vysoká. A najednou: „Jé, ahoj...“ Onen človíček si jistě domyslí a druhým dechem dodávám, že jsem ho nepomlouvala. Nakonec si ale článek o podobných všem tak důvěrně známých příhodách odpustím. Těsně před příchodem domů mě napadla myšlenka zcela jiná, poněkud závažnější.

15.4.2013 v 18:56 | Karma: 7,21 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Neklepat? Leda na čelo...

Musím se přiznat, že patřím k těm, o kterých platí, že člověk zasvěcený do tajů zdravotnictví bývá nejhorším pacientem. Sem tam však lékaře musí navštívit každý. Asi nejméně příjemné pak pro spoustu lidí bývá čekání. Když jsem se nedávno vypravila na preventivní prohlídku, měla jsem ale celkem štěstí.

6.4.2013 v 14:48 | Karma: 10,24 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Apríl!

„No, ahoj Honzo, co se děje?“ „Hele velikej průser! Něco je s autem. Museli jsme ho nechat odtáhnout do servisu, asi budem muset domů vlakem...“ „No teda to je bezvadný, kolik to asi bude stát?“ „Ha ha, víš co je dneska za den? Ne, už jsme na cestě a všechno je v pohodě...“

1.4.2013 v 20:58 | Karma: 6,32 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...