Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Článek pro Kristýnku

„Vzpomínám na chvíle minulé. Vzpomínám, i když nebyly zrovna veselé…“ Jak přiléhavé, že některé moje myšlenky patří právě člověku, který tuto větu použil dokonce i v jedné ze svých básní. A že jich už za sebou mám hodně nejen já.

Z reproduktoru zní snad jedna z nejsmutnějších písní. Stačí jen, aby zaznělo jedno jméno. Ne nadarmo se říká, že někdy víc bolí ztráta nejlepší kamarádky než rozchod s přítelem. Koho by to napadlo ve chvíli, kdy jsme se spolu smály tak, až se náš stan otřásal v základech. Když jsme se vídaly skoro každý den. Kdy jsi byla jedna z mála, která mi rozuměla a vždycky ses zeptala: „Co ti zase ten tvůj kluk provedl?“

Někdy se však stane, že se cesta, která doteď vedla společným směrem, najednou rozdělí. Pak nezbývá než říct si: „Tak čau, bude mi smutno, ale snad se ještě někdy sejdeme…“ Však po mém boku zase bude další kus sdílet někdo jiný, ale navždy už budeš i ty mít kus místa v mém srdci. I přes to všechno, co se mezi námi odehrálo.

Maturitní ples. Fialový satén mě chladil stejně jako slzy stékající po mé tváři. Někdy se člověk cítí nejvíc sám, když ho obklopí lidé, se kterými si nemá co říct. „Stejně nemám šaty…“ „Stejně nemám ani šaty…“, duní mi hlavou téměř nepřetržitě. Dnes už vím, že právě tohle byl začátek konce. Proč jsi ve skutečnosti nepřišla, když jsi věděla, že v sále nebudu mít nikoho, ani rodiče? Už dávno jsem se přestala ptát.

Tak jsem tě po několika dalších neshodách pomalu vymazala ze života stejně jako ty mě. Kdo ví, jestli bys mě ještě pozdravila, kdybys mě potkala? Kdo ví, jestli bych tě ještě poznala… Však procházím stejnými ulicemi kolem stejných paneláků jako tenkrát a ty tu taky bydlíš.

Co by se asi dělo, kdyby naše společná kamarádka řekla tu příšernou a stokrát ohranou větu: „Víš, kdo umřel?“ Kdyby pak vyslovila tvé jméno, bylo by pozdě. Pozdě na to, co ti teď chci vzkázat.       

Jestli tohle čteš, pak i ty jsi součást mé minulosti. S každým krokem co urazím ve čtvrti, kterou jsme spolu celou prochodily a vedly při tom holčičí hovory, na tebe vzpomenu. Z mé strany máš cestu k odpuštění otevřenou, protože právě v některé náročnější dny jsi se mnou sdílela jejich tíhu. Protože i v tobě žije kus mých emocí. Vepsala ses mi do srdce a já tobě. Tak mi i mé chyby promiň. Kristýnko.    

Autor: Sandra Švorcová | čtvrtek 6.9.2012 23:48 | karma článku: 10,89 | přečteno: 674x
  • Další články autora

Sandra Švorcová

Za blbost se platí

Po delší době jsem opět navštívila Pardubice, a to s nepříliš lákavou vidinou vyřizování administrativy. Jako obvykle mě čekala dvacetiminutová procházka po Třídě míru. A to bych nebyla ženská, aby mi sem tam očko neujelo a neprohlížela si zboží ve výlohách. Oblečení, elektro, knihy... Přitom však dobře vím, že uspokojím právě jen oči a radost si neudělám. Obvykle totiž u sebe jaksi nemám patřičný obnos a můj účet taky zeje prázdnotou. Podobně jako tentokrát, kdy mi obsah peněženky stačí akorát na nákup večeře.

14.7.2013 v 15:48 | Karma: 11,03 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Dobrou chuť, pokud právě jíte pražskou šunku

Když si někdy chceme dopřát lepší snídani, navštívíme místo hypermarketu pekárnu a řeznictví. Zvláště mužská část rodiny totiž tvrdí, že není nad čerstvý chleba a kvalitní šunku. Třeba tu pražskou, o kterou se v současnosti vedou spory se Slovenskem, Německem a Rakouskem. Konzumenti této lahůdky jsou znepokojení. Euroskeptici jásají, protože jim tato situace přihrála další argument podporující jejich smýšlení.

28.5.2013 v 13:38 | Karma: 11,53 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Tak tady se to stalo...

Začalo to tak nevinně. Při cestě ze školy mě napadlo, že bych snad na blog opět mohla přidat nějaký svůj důvtipný postřeh. O chvíli později to vypadalo, že je o tématu rozhodnuto. Inu, o kom se mluvívá, nedaleko bývá. S dotyčnou osobou jsem se na nádraží nikdy neviděla, ačkoliv pravděpodobnost setkání byla poměrně vysoká. A najednou: „Jé, ahoj...“ Onen človíček si jistě domyslí a druhým dechem dodávám, že jsem ho nepomlouvala. Nakonec si ale článek o podobných všem tak důvěrně známých příhodách odpustím. Těsně před příchodem domů mě napadla myšlenka zcela jiná, poněkud závažnější.

15.4.2013 v 18:56 | Karma: 7,21 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Neklepat? Leda na čelo...

Musím se přiznat, že patřím k těm, o kterých platí, že člověk zasvěcený do tajů zdravotnictví bývá nejhorším pacientem. Sem tam však lékaře musí navštívit každý. Asi nejméně příjemné pak pro spoustu lidí bývá čekání. Když jsem se nedávno vypravila na preventivní prohlídku, měla jsem ale celkem štěstí.

6.4.2013 v 14:48 | Karma: 10,24 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Apríl!

„No, ahoj Honzo, co se děje?“ „Hele velikej průser! Něco je s autem. Museli jsme ho nechat odtáhnout do servisu, asi budem muset domů vlakem...“ „No teda to je bezvadný, kolik to asi bude stát?“ „Ha ha, víš co je dneska za den? Ne, už jsme na cestě a všechno je v pohodě...“

1.4.2013 v 20:58 | Karma: 6,32 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...