Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petrph

24. 6. 2011 9:39
Bohužel,

Tímto krokem pan ministr Dobeš opět dokázal, že státní maturity jsou vlastně pro kočku. To že studenti gymnázii jsou výrazně lepší v určitých (zvláště humanitních předmětech,ale i vyšší teoretické matematice),než střední průmyslové školy,  to prosím není důvod pro  oslavování jejich pozic v TOP TEN,to je totiž základní předpoklad jejich existence.Jinak by totiž (jakožto přípravka na VŠ) neměla gymnázia smysl, mohli  jsme je zrušit úplně a všichni SPŠ by měli i s maturitou nějaké odborné vzdělání. Za stovky milionů utracených na státní maturity jsme se dozvěděli něco co bylo zřejmé už tak před 100 lety.Bravo.

Tím spíš, že konec tohoto žebříčku, ty nejhorší školy už pan ministr zatajil. Jak pak chce zlepšovat školství, když zatajuje to co je v něm špatné??? Přesně takhle to dělal po 40 let bolševik.Ale tak dlouho snad Věci Veřejné s ministrem Dobešem ve vládě nevydrží

0 0
možnosti

Kozel_

24. 6. 2011 10:20
Re: Bohužel,

Pokud jsou u státních maturit lepší gymnazisté, je to dobré a vlastně to tak má být. Otázkou spíš je rozdíly mezi gymnázii. Kdo jde na odbornou školu, tak má něco navíc jako protihodnotu trošku nižší úrovně některých předmětů - sice má konkrétní kvalifikaci. Žebříček se měl zveřejnit celý, i ty nejslabší školy. Pokud někde budou průmyslováci lépe se znalostmi než gymnazisté, tak takové gymnázium nemá vůbec smysl.

Tyhle maturity byly dosti podivné, to ale nepřipravoval Dobeš, ale na té maturitě se pracovalo snad 15 nebo 16 let. I tehdy se st. mat. slibovaly, vždy ale v rámci předvolebních slibů se posunuly dále do budoucna. Aby se vyhovělo voličům - rodičům středoškoláků. Ale i špatné maturity uměly něco ukázat a to je dobré, stejně jako pocit, že musí něco umět a ne si jen školu odchodit bez jakéhokoli úsilí.

0 0
možnosti

Kozel_

23. 6. 2011 19:55
Z doby socialismu

Pamatuji na absolventa čtyřletého učebního oboru s maturitou na matfyzu. Absolutně se nechytal, nechápal o co jde, prostě na tu školu neměl. Nevím, jestli měl na ni nadání. Ale rozhodně neměl určité znalosti, které se předpokládaly z oblasti matematiky a fyziky. Vím ovšem o několika vyučených elektrikářích, kteří si dodělali večerně maturitu a pak úspěšně vystudovali elektrofakultu. I zde jde o dosti náročné studium, i pokud jde o matematiku a fyziku. Ono se jde tu matematiku naučit sám, víc než chtějí k maturitě a pak s tím pokračovat na vš. Ale úroveň znalostí matematiky z těch učebních oborů s maturitou zřejmě k studiu vš (matfyz, elektro) zřejmě nestačila.

Dnes je to bohužel tak, že bývalé učňáky jsou střední školy. V lepším případě produkují jak vyučené, tak i čtyřleté obory s maturitou. V horším případě produkují jen maturanty. Potíž je, že úroveň těch dnešních maturantů je stejná jak úroveň učňů za totality.

0 0
možnosti

petrph

24. 6. 2011 9:50
Re: Z doby socialismu

Já znám opačný případ (taky z dob socialismu), student na gymnáziu s hlavou na matematiku a fyziku se utopil v ostatních předmětech, ruština, literatura,zeměpis,biologie, atd atd  nakonec skončil na drogách, ani tu maturitu nedodělal. Výhodou těch odborných škol je že míří studenta na potřebnou odbornost, tomu se podřizuje i potřebná matematika, fyzika, atd, zatímco pravě v těch ostatních předmětech zase an ně tolik netlačí.

Kdežto, na gymnáziích studenta nutí do všeho, od jazyků, přes literaturu, fyziku chemii biologii zeměpis, atd, všechno má stejnou váhu a hutnost, a ta potřebná matematika je jenom jedním z těch mnoha předmětů, tudíž student jí může věnovat právě jen stejný (třeba stejně malý) podíl času a učení, jako všem těm ostatním předmětům.

A ještě jiná je varianta, že si nikdo sám (třeba po večerech, po práci) studuje jen tu matematiku a nic jiného.Ten se skutečně dostane rychleji a dál....

0 0
možnosti

Kozel_

23. 6. 2011 19:44
Tohle by bylo na dlouhou diskusi

Třeba u těch odborných škol, zdravotních či průmyslovek. Jejich přínos oproti gymnáziu není v tom, že by lépe připravily na studium na vš. V tom je jasně nejlepší gymnázium, nebo mělo by být. Po takovéto škola ale už něčím jste, můžete se něčím konkrétním živit. Ze zdrávky jít dělat zdravotní sestru (dnes asi zdrav. asistentku, ne plnohodnotnou sestru), z průmyslovky se taky najde konkrétní místo. Gymnazista má kvalifikaci maturitu, kterou má nyní 92% populace. Tj. je to skoro na úrovni dokončení povinné školní docházky dříve, výběrovost neprokázal, neboť u něj se předpokládá další studium.

Takže je zcela v pořádku mít méně bodů na odborné škole a navíc mít konkrétní kvalifikaci. Při studiu na vš v oborů může i absolvent odborné školy na tom být lépe než gymnazista. To bude platit právě u těch zdravotních sester. U průmyslovek bude třeba lepší v elektrotechnice a slabší v matematice - vzato celkově, dle úrovní výuky. A ze všeobecného vzdělání gymnazista bude lepší v biologii, dějepise,

0 0
možnosti

Kozel_

23. 6. 2011 19:50
Re: Tohle by bylo na dlouhou diskusi

českém jazyce a cizích jazycích atd.

Maturita má znamenat určitou laťku vzdělání i schopností. Je zcela v pořádku, že je šitá na všeobecné vzdělání, ne na ošetřovatelství, elektrotechniku, nějaký strojírenský předmět atd. Totiž i průmyslovák nebo zdravotní sestra by měli ovládat pravopis, být schopni slohu, trošku znát z literatury, znát cizí jazyky, něco vědět z matematiky atd. Umět jen svůj obor a nemít všeobecné znalosti, to bysme byli na úrovni závodních průmyslovek za socialismu nebo učebních oborů.

To minimum všeobecných předmětů na všech školách je velmi dobré právě pro ty studenty, co jdou na vš. Ať v oboru, aby měli určité všeobecné znalosti, vš jim je v tom už nerozšíří. Tak zejména pro ty, co zběhnou z oboru na obor zcela jiný. Např. holka po průmyslovce jde studovat jazyky na filozofickou či pedagogickou fakultu, průmyslovák jde na medicínu či veterinu nebo jde na práva. Tahle prostupnost na jiný obor musí být zaplacená právě tím, že tu je nějaký společný základ.

0 0
možnosti

dampfer

23. 6. 2011 19:26
Samozřejmě

úroveň škol nebyla nikdy totožná a není to jen kvalitou učitelky, mám dojem, že učňovské obory by neměly končit maturitou, nýbrž středověkým majstrštykem svého oboru. Kdo by se chtěl učit teorii, měl by dostat přitažlivé stipendium na průmyslovku.

Vůbec vyučení tovaryši by měli mít nárok na zvýšení odměn, také proto, že jich je moc málo!!! Ministerští úředníci mají zřejmě dlouhé vedení, nebo se bojí o korýtko, které by mohli ztratit přednesením nežádoucího návrhu.

0 0
možnosti

Zeero

23. 6. 2011 19:18
...

S nekterymi pasazemi clanku souhlasim, s jinymi zase ne...

Je pravda, ze uroven studentu na gymnaziich a na OU je opravdu nekde jinde... Take je pravda, ze prakticky cele gymnazialni studium jsou zaci pripravovani na maturitu (coz byla letos docela legracni, vzhledem k tomu, ze se se statni maturitou, kt. je pomerne odlisna od te puvodni, vyrukovalo az vloni na podzim...), zatimco na sos a ou jsou zamerovani na ten urcity obor.

Musim ale podotknout, ze jadro vyuky na kazde skole je prinejmensim podobne (cestina a vetsinou i matematika jsou vsechny rocniky). Navic me, jako "gymplakovi" prisla lehci cestina docela jednoducha, a matematika naprosto primitivni (zlomky a grafy se uci snad na zakladce). A presto to tolik studentu neudelalo...

Ziskat 1 z techto dvou predmetu v lehci urovni opravdu nebylo nijak obtizne... holt lenost je lenost :)

0 0
možnosti

Angerfist4

23. 6. 2011 19:24
Re: ...

ty jednicky v lehcich verzich .... ty mohl mít i líný student ale nesměl bejt blbej jako tágo :)

0 0
možnosti

Angerfist4

23. 6. 2011 19:03
Maturia

no to srovnávání lepších a horších škol taky nějak nechápu..... odborné školy jsou hlavně kůli odborným předmětům a čj se snaží spousta lidí jen udělat... a jinak zdravím FZS, kolega z FF UPCE

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS