Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honza212

14. 3. 2011 12:23
Já bych to neviděl tak tragicky

Já bych to neviděl tak tragicky - berte to prostě jako zjednodušení: Kdyby se na střední škole měl každý pedagog oslovat právě a přesně tím titulem, který mu náleží (magistři "pane magistře", držitelé PaeDr. "pane doktore" apod.) - nejsem si jist, jestli by to pro některé žáky nebyl příliš velký problém se to naučit, kdo má jaký titul.

Když jsem po vystudování práv nastoupil do zaměstnání, zjistil jsem, že podobně se kažému vystudovanému právníkovi říká "pane doktore" - prostě proto, že je to jednodušší. Ze začátku jsem se proti tomu ohrazoval, ale pak mě to přestalo bavit. Sám jsem na to nakonec přistoupil taky a "pane doktore - paní doktorko" oslovuju i ty lidi, u nichž spolehlivě vím, že jsou "jen" Mgr..

Takže to berte tak, že ten "profesor" na gymnáziu nemá nic společného s titulem univerzitního profesora a je to prostě jen "pracovní oslovení středoškolského učitele" (jak jsem se dočetl v jednom slovníku).

0 0
možnosti

Saaayush

17. 3. 2011 21:12
Re: Já bych to neviděl tak tragicky

Však já vím... Stejně si ale říkám jak si asi musí připadat třeba vyučující na naší škole které učí jak na střední zdravce tak i na naší fakultě. Pro mě by byla trošku schizofrenie... :-)

0 0
možnosti

Escoto

11. 3. 2011 22:32
Neni to zvláštního...

... v Německu je na VŠ automatický oslovení Dozent. (i pro bakaláře)

0 0
možnosti

Zůstaň nad věcí, baby

11. 3. 2011 23:31
Re: Neni to zvláštního...

no a co jako že v německu...nechcete snad přiznat že jste tyakový ten čech trpící vlastním komplexem méněcennosti z malého národa,  co mu kape slina, když se setká s něším "světovým", že ne

0 0
možnosti

Don don

11. 3. 2011 22:15
no

já když studoval tak je taky rozběsnilo. Jenže kvůli pane - paní. Oni byli přece soudruzi. A můj soused byl vystudovaný horník. Pak studoval  A ZA ROK z něj byl ing. Hrdě si to dal na jmenovky na kaslík a domovní dveře. Ale stejně všichni vědí, že je blbej:-)

0 0
možnosti

Saaayush

12. 3. 2011 14:49
Re: no

Hm, tak taky někoho takového znám. Ten se takto chlubí pouze titulem bakalář. Dokonce jsem při administatvní práci u jisté telefonní společnost narazila na člověka, který si ještě nechal zdobit své jméno v dnešní době nesmyslným titulem RSDr. A to jsem prosím u této firmy pracovala přesně 20 let po revoluci!

0 0
možnosti

ondrej.j.horak

11. 3. 2011 22:13
přesně tak

říkat někomu "pane profesore" na základě magisterskýho titulu z nejjednodušší fakulty jaká existuje je doopravdy hloupost

0 0
možnosti

Zůstaň nad věcí, baby

11. 3. 2011 22:09
tak u nás na střední

se nidko po oslovení pane učiteli nerozběsnil, ale pozor - od jedný dělnice ve fabrice jsem slyšel, že učitelům na jejich učňáku museli řikat PANE PROFESORE..to mě dostalo :)

0 0
možnosti