Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Geriatrii nebrat!

Tak zní hlavní heslo, podle kterého se řídí spousta studentů zdravotnických oborů pokud mají možnost výběru praxe. I já jsem byla součástí tohoto na organizaci náročného porcování medvěda. Schválně, kdo se tentokrát dostane tam kam si přál?

Z mailu, který nám naše ročníková napsala, bylo jasné, že spokojených může být málo. Nejvíce pomocných (a bezplatných) pracovních sil je potřeba kromě geriatrie ještě na LDN ve vesnici, která dala jméno slavnému hitu skupiny Yo Yo Band. Rybitví, Rybitví, Rybitví... Tam je to „celkem fajn“...

Do výše zmíněné léčebny se nechce snad nikomu. V tomto případě se nijak zvlášť nedivím, protože řeči, které kolují, by jistě nepovzbudili nikoho. Pochopitelně tu nic zmiňovat nebudu, protože jsem zatím tuto LDN nenavštívila, ale měla jsem pocit, že kdyby to byla pravda, nevydržela bych tam ani minutu. Jiné to už ale je s geriatrickým centrem přímo v naší nemocnici.

O tom jsem taky slyšela jen útržkovitě, ale spíš v dobrém. Stejně se mi ale právě tam taky příliš nechce, což nedokážu pochopit. Rozhodně totiž nepatřím k lidem, kteří se starších spoluobčanů štítí. Totéž si s klidným svědomím troufnu tvrdit i o svých spolužačkách. Proto jsem v první chvíli onen nepochopitelný pocit odporu přičítala lehkému šoku, který jsem nedávno zažila při cestě do školy.

Stála jsem v MHD a starší paní zvedající se ze sedačky mi začala chytat mého kabátu. U toho něco mumlala. Nabízela jsem jí, že ji pomůžu a případně odvedu na příslušné oddělení nemocnice, kam jak říkala měla namířeno. Ona se na mě ale zase obořila. To, že mi celou dobu tykala, by se ještě dalo pominout, ačkoliv jsem si už za dva roky na vysoké zvykla, že mi neznámí lidé nebo profesoři vykají. Více mi ale v hlavě utkvěl právě fakt, že paní nejspíš trpěla senilní demencí a podobných pacientů jistě neuvidím v praxi málo (pokud ovšem nezůstanu celý život na pediatrii, kde jsem si odbyla praxi minulý rok).       

Jak jsem ale později zjistila, ani tato seniorka nestojí za mým rozčarováním. Vždyť i podobné osoby jsem už za život několikrát potkala. Viděla jsem i chátrat svoji babičku, dříve uznávanou hygieničku vyučující na lékařské fakultě v Hradci Králové. Už tehdy jsem si uvědomovala, že i taková práce mě nakonec může čekat a ani manipulativní osoby říkající si rodiče mě neodradí. Přesto jsem se však nakonec chystala psát mail ročníkové vedoucí.

„Dobrý den. Sice tak nějak tuším, že volná políčka na geriatrii asi zaplní právě naše skupinka, ale kdyby to bylo jen trochu možné, ráda bych někam jinam, než na geriatrii. V létě totiž plánuju praxi právě na geronto-metabolické klinice v Hradci Králové. S.Švorcová“

Tuto zprávu jsem však paní magistře už neodeslala, protože mi konečně došlo, v čem je zakopaný pes. Na zmíněné GMK v Hradci ležel děda s bronchitidou. Pracuje tam jedna z mých bývalých spolužaček a navíc i známá, se kterou venčím psa. Za tyhle ženy bych dala ruku do ohně, že se o pacienty starají jak nejlépe dovedou. Totéž mi potvrdil i dědeček. Proto se ptám: Nestojí za pohrdáním a odporem k LDN a geriatrii právě strach, jakou hrůzu na těchto místech uvidíme, zvlášť pokud zařízení, kam se chystáme, navštívíme poprvé? Nebojíme se, že takto jednou dopadneme i my? Nejsou některé léčebny a oddělení démonizované podobně jako psychiatrie? Za sebe říkám ano.Odpověď mi ale dá až samotná zkušenost.

Autor: Sandra Švorcová | pátek 4.3.2011 22:09 | karma článku: 18,42 | přečteno: 1416x
  • Další články autora

Sandra Švorcová

Za blbost se platí

Po delší době jsem opět navštívila Pardubice, a to s nepříliš lákavou vidinou vyřizování administrativy. Jako obvykle mě čekala dvacetiminutová procházka po Třídě míru. A to bych nebyla ženská, aby mi sem tam očko neujelo a neprohlížela si zboží ve výlohách. Oblečení, elektro, knihy... Přitom však dobře vím, že uspokojím právě jen oči a radost si neudělám. Obvykle totiž u sebe jaksi nemám patřičný obnos a můj účet taky zeje prázdnotou. Podobně jako tentokrát, kdy mi obsah peněženky stačí akorát na nákup večeře.

14.7.2013 v 15:48 | Karma: 11,03 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Dobrou chuť, pokud právě jíte pražskou šunku

Když si někdy chceme dopřát lepší snídani, navštívíme místo hypermarketu pekárnu a řeznictví. Zvláště mužská část rodiny totiž tvrdí, že není nad čerstvý chleba a kvalitní šunku. Třeba tu pražskou, o kterou se v současnosti vedou spory se Slovenskem, Německem a Rakouskem. Konzumenti této lahůdky jsou znepokojení. Euroskeptici jásají, protože jim tato situace přihrála další argument podporující jejich smýšlení.

28.5.2013 v 13:38 | Karma: 11,53 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Tak tady se to stalo...

Začalo to tak nevinně. Při cestě ze školy mě napadlo, že bych snad na blog opět mohla přidat nějaký svůj důvtipný postřeh. O chvíli později to vypadalo, že je o tématu rozhodnuto. Inu, o kom se mluvívá, nedaleko bývá. S dotyčnou osobou jsem se na nádraží nikdy neviděla, ačkoliv pravděpodobnost setkání byla poměrně vysoká. A najednou: „Jé, ahoj...“ Onen človíček si jistě domyslí a druhým dechem dodávám, že jsem ho nepomlouvala. Nakonec si ale článek o podobných všem tak důvěrně známých příhodách odpustím. Těsně před příchodem domů mě napadla myšlenka zcela jiná, poněkud závažnější.

15.4.2013 v 18:56 | Karma: 7,21 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Neklepat? Leda na čelo...

Musím se přiznat, že patřím k těm, o kterých platí, že člověk zasvěcený do tajů zdravotnictví bývá nejhorším pacientem. Sem tam však lékaře musí navštívit každý. Asi nejméně příjemné pak pro spoustu lidí bývá čekání. Když jsem se nedávno vypravila na preventivní prohlídku, měla jsem ale celkem štěstí.

6.4.2013 v 14:48 | Karma: 10,24 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Apríl!

„No, ahoj Honzo, co se děje?“ „Hele velikej průser! Něco je s autem. Museli jsme ho nechat odtáhnout do servisu, asi budem muset domů vlakem...“ „No teda to je bezvadný, kolik to asi bude stát?“ „Ha ha, víš co je dneska za den? Ne, už jsme na cestě a všechno je v pohodě...“

1.4.2013 v 20:58 | Karma: 6,32 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.