Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ohodnoť si svého doktora

Ačkoliv si to spousta lidí stále myslí, už dávno nežijeme v dobách OÚNZů a obvoďáků. Dnes je volba praktických lékařů a zdravotnických zařízení na nás respektive na tom, jestli ten který doktor nabírá nové pacienty. To však nic nemění na faktu, že jsme to my kdo se musí pídit po informacích o kvalitě péče a přístupu. V dnešní době se při tomto uplatňuje hlavně internet, zejména jistý web, kde mají pacienti možnost lékaře ohodnotit.

Jen tak namátkou jsem se rozhodla takto „prolustrovat“ svou bývalou pediatričku, současnou praktickou lékařku, několik doktorů různých odborností, se kterými jsem měla tu čest a ze zvědavosti taky svého otce a několik profesorů, se kterými mám však zkušenost převážně jen z přednášek. Jak tato malá prověrka dopadla?

U lékařů, které jsem subjektivně před kliknutím na jejich stránku hodnotila jako velmi dobré skutečně převažovaly pozitivní ohlasy. Většinou pak odpovídaly tomu, čeho jsem si všimla i já. Občas se u nich objevil i nějaký ten komentář, který by si asi za rámeček nedali, ale zvlášť v jednom případě toto přičítám jisté závisti. Mezi tyto „lepší“ lékaře patří taky otec, stomatolog. To, co jsem se o něm dočetla, mě potěšilo a snad kdyby si přečetl o svých profesních kvalitách, dodalo by mu to tolik potřebné sebevědomí, které si občas zvyšuje ne zcela optimálním způsobem.

Ti „průměrní“ (rozumějte tím takové, kteří nevybočují pozitivním ani negativním směrem a splňují jisté nepodkročitelné minimum) většinou měli hodnocení spíše kladné. Ostatně nebyl tu pádný důvod pro kritiku.   

Bohužel existují i takoví, o jejichž péči jsem měla už od začátku pochybnosti. Raději nebudu jmenovat a místo toho pouze konstatuji, že jsem nebyla sama, komu vadí neustálé porušování etického kodexu potažmo práv pacienta. Nejde tu však pouze o přístup, protože ruku v ruce s takto závažnými nedostatky šly bohužel i mezery v diagnostice a léčbě. Sama jsem navštívila takovou doktorku několikrát a i přesto, že jsem ještě chodila na základku, nebylo ani třeba surfovat na internetu, abych si všimla chyb, kterých se dopustila. Do této kategorie si dovolím přiřadit i pediatričku, kterou znám jen z vyprávění, protože pak se mnou a bratrem začala máma naštěstí chodit jinam. V té době sice předepisování antibiotik na běžnou chřipku nebylo považováno za tak velké pochybení, ale opakování této chyby zřejmě výrazně přispělo k tomu, že jsem v pěti letech měla těžký zápal plic.

Zvlášť poslední skupina lékařů by si měla svoje hodnocení přečíst. Jestli rozumí lidem aspoň o trochu lépe než medicíně, jistě by dokázali rozlišit pouhé plivání jedovatých slin v podobě nul a jedniček a konstruktivní kritiku. To druhé na onom webu převládá. Diskutující si narozdíl od jiných webů kupodivu uvědomují, že je možné sice zveřejnit hodnocení jako anonymní, ale údaje o IP adrese jsou snadno zjistitelné (zvláště pak v případě, že by některý z příspěvků hraničil s pomluvou jakožto trestným činem). A co vy, jaké máte zkušenosti s takovýmto hodnocením lékařů, potažmo sester, které pacienti taky ve svých komentářích často zmiňují?

Autor: Sandra Švorcová | neděle 20.2.2011 21:33 | karma článku: 37,90 | přečteno: 13701x
  • Další články autora

Sandra Švorcová

Za blbost se platí

Po delší době jsem opět navštívila Pardubice, a to s nepříliš lákavou vidinou vyřizování administrativy. Jako obvykle mě čekala dvacetiminutová procházka po Třídě míru. A to bych nebyla ženská, aby mi sem tam očko neujelo a neprohlížela si zboží ve výlohách. Oblečení, elektro, knihy... Přitom však dobře vím, že uspokojím právě jen oči a radost si neudělám. Obvykle totiž u sebe jaksi nemám patřičný obnos a můj účet taky zeje prázdnotou. Podobně jako tentokrát, kdy mi obsah peněženky stačí akorát na nákup večeře.

14.7.2013 v 15:48 | Karma: 11,03 | Přečteno: 890x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Dobrou chuť, pokud právě jíte pražskou šunku

Když si někdy chceme dopřát lepší snídani, navštívíme místo hypermarketu pekárnu a řeznictví. Zvláště mužská část rodiny totiž tvrdí, že není nad čerstvý chleba a kvalitní šunku. Třeba tu pražskou, o kterou se v současnosti vedou spory se Slovenskem, Německem a Rakouskem. Konzumenti této lahůdky jsou znepokojení. Euroskeptici jásají, protože jim tato situace přihrála další argument podporující jejich smýšlení.

28.5.2013 v 13:38 | Karma: 11,53 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Tak tady se to stalo...

Začalo to tak nevinně. Při cestě ze školy mě napadlo, že bych snad na blog opět mohla přidat nějaký svůj důvtipný postřeh. O chvíli později to vypadalo, že je o tématu rozhodnuto. Inu, o kom se mluvívá, nedaleko bývá. S dotyčnou osobou jsem se na nádraží nikdy neviděla, ačkoliv pravděpodobnost setkání byla poměrně vysoká. A najednou: „Jé, ahoj...“ Onen človíček si jistě domyslí a druhým dechem dodávám, že jsem ho nepomlouvala. Nakonec si ale článek o podobných všem tak důvěrně známých příhodách odpustím. Těsně před příchodem domů mě napadla myšlenka zcela jiná, poněkud závažnější.

15.4.2013 v 18:56 | Karma: 7,21 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Neklepat? Leda na čelo...

Musím se přiznat, že patřím k těm, o kterých platí, že člověk zasvěcený do tajů zdravotnictví bývá nejhorším pacientem. Sem tam však lékaře musí navštívit každý. Asi nejméně příjemné pak pro spoustu lidí bývá čekání. Když jsem se nedávno vypravila na preventivní prohlídku, měla jsem ale celkem štěstí.

6.4.2013 v 14:48 | Karma: 10,24 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Sandra Švorcová

Apríl!

„No, ahoj Honzo, co se děje?“ „Hele velikej průser! Něco je s autem. Museli jsme ho nechat odtáhnout do servisu, asi budem muset domů vlakem...“ „No teda to je bezvadný, kolik to asi bude stát?“ „Ha ha, víš co je dneska za den? Ne, už jsme na cestě a všechno je v pohodě...“

1.4.2013 v 20:58 | Karma: 6,32 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.